Yritin varata Nalle Luppakorva DVD levyä, mutta se ei onnistu. Omasta korista varattaessa herjaa "Korissa olevia teoksia ei ole valittu tai valitut teokset…

Kysytty

Yritin varata Nalle Luppakorva DVD levyä, mutta se ei onnistu. Omasta korista varattaessa herjaa "Korissa olevia teoksia ei ole valittu tai valitut teokset eivät ole varattavissa. "

Luettelossa mainitulta dvd:ltä puuttuu kokonaan "Varaa" painike.

Onko tässä virhe vai jokin omituinen poikkeustilanne tyyliin katsottavissa vain kirjastossa paikan päällä?

Vastaus

Vastattu

Nalle Luppakorva -dvd:n ainoa kappale on poistettu, eli ei ole enää mitään, mitä varata. Ajan myötä aineiston, jonka viimeinenkin lainakappale on poistettu, teostiedot poistetaan asiakkaiden näkyvistä Helmet-haussa. Kyseisen Nalle Luppakorvan kohdalla tämä hoidettiin nyt saman tien.

Viimeistä poistettua Luppakorva-kappaletta oli lainattu vuodesta 2006 lähtien 226 kertaa ja uusittu 165 kertaa. Luvut alkavat olemaan lainamäärien äärirajoilla, materian kestävyyden absoluuttisessa nollapisteessä.