Yritin etsiä Karkkilan kunnan kotisivuilta sekä muualta internetistä, tuloksetta, mistä tulee Karkkilan nimi. Tuohan on aika erikoinen kunnan nimeksi…

Kysytty

Yritin etsiä Karkkilan kunnan kotisivuilta sekä muualta internetistä, tuloksetta, mistä tulee Karkkilan nimi. Tuohan on aika erikoinen kunnan nimeksi. Mahtaisiko tätä kautta saada nimen historian selville?

Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Karkkila-nimi kuuluu germaaniseen nimiryhmään (Gericke, Kercho, Garko), josta Suomessa on kehittynyt mm. pitäjännimet Karkku ja Karkkila sekä sukunimet Karkkola, Kerkkonen ja Karkkonen. Lähde: Sukunimet / Pirjo Mikkonen ja Sirkka Paikkala. - Helsinki : Otava, 2000. - S. 200 - 201

13 ääntä

Kommentit

Hei Kuka oli:Kercho Gericke. tiedetään että Karkkila saanut nimensä ei löydy Mitä tämä mies on tehnyt Paikkakunnalla .?

Itse en asu Karkkilassa mutta keskustelu palstalla eräässä tätä kysyttiin.