Otsikko
Yritän muistella lastenkirjaa, missä päähenkilö/ joku muu hahmo asui haulitornissa?

Kysytty

Hei. Yritän muistella lastenkirjaa, missä päähenkilö/ joku muu hahmo asui haulitornissa?
Ainakin lapsen silmin kirjan kuvitus vastasi Pispalan tornia Tampereella.

Olen syntynyt -75, joten melko vanha kirja kyseessä. Saattoi kyllä myös olla sellainen pikku kirjanen, mitä myytiin kauppojen kassoilla.

Vastaus

Vastattu

Olisikohan kyseessä Leena Erkkilän Kuottarulla vuodelta 1976? Kuottarulla asuu korkeassa tornissa keskellä kaupunkia, ja huiman korkea torni on myös kirjan kansikuvassa.