Otsikko
Yritän keksiä kirjan nimeä jonka olen lukenut joskus ala-asteella.

Kysytty

Hei, yritän keksiä kirjan nimeä jonka olen lukenut joskus ala-asteella. Olen 99 syntynyt.
Elikkä: susi aiheinen kirja, fiktiivinen.
Kertoi susilaumasta ja yhdestä susilauman sudesta ja miten hän yritti sopeutua laumaan
ja lauma ei tykännyt hänestä ja hän ystävystyi ihmisen kanssa jossain vaiheessa
Yhden suden nimi taisi olla Rissa jos oikein muistan?
Kirja on tavallaan kirjoitettu niin että lukija "kuuli" susien ajatukset?
Osaako joku sanoa mikä mahtoi olla kirjan nimi?

Vastaus

Vastattu

Etsimäsi kirja taitaa olla Dorothy Hearstin Suden lupaus , joka kertoo kiellettyyn sekaveriseen pentueeseen syntyneestä susinaaras Kaalasta, jonka annetaan jäädä henkiin mutta jonka asema susilaumassa on jatkuvasti uhattuna. Kirjassa esiintyy myös susiemo nimeltään Rissa.