Yläkoulun opettaja pyysi minulta elämänkertojen kirjavinkkaukseen mukaan seksuaalivähemmistöihin kuuluvien elämänkertoja. Mitä löytyisi?

Kysytty

Yläkoulun opettaja pyysi minulta elämänkertojen kirjavinkkaukseen mukaan seksuaalivähemmistöihin kuuluvien elämänkertoja. Tove Janssonista kertova Tee työtä ja rakasta on jo mukana. Sitten olen varannut Megan Rapinoesta kertovan uuden kirjan Yksi elämä. Myös Jani Toivolan Rakkaudesta on tulossa minulle varauksena. Mitä muita elämänkertojen puolelta löytyisi?

Vastaus

Vastattu

Uusimpia kirjoja löysin hakusanoilla seksuaalinen identiteetti ja elämäkerrat. Käytin Helmet ja Finna hakuja.

Golgatalta Gambriniin : hihhulista homoksi / Matti Helelä

Rohkeudella Elina Gustafsson / Ulla-Maija Paavilainen

Koppava kloppi / Stephen Fry ; suomentanut Titia Schuurman

Kaunokirjallisuuden puolella voisi olla myös:

Harakkapoika / Jera Hänninen

Paperilla toinen / Emmi-Liia Sjöholm

Monisuhdetta : Päiväkirjamerkintöjä polyamoriasta / Sara Valta (sarjakuva)

Nuorten puolelta löytyivät.

Homopojan opas / Eino Nurmisto

Yölapsi / Hanna Gustavsson ; suomentanut Elias Lahtinen (sarjakuva)

Pojat / Jessica Schiefauer ; suomentanut Säde Loponen

Amsterdam, Anne F. ja minä / Terhi Rannela