Otsikko
90-luvulla (muistaakseni) ilmestyi suomalaisia sukujuuria omaavan ja muistaakseni itärajamme tuntumassa vaikuttaneen venäläisen (?) naislääkärin kirja…

Kysytty

90-luvulla (muistaakseni) ilmestyi suomalaisia sukujuuria omaavan ja muistaakseni itärajamme tuntumassa vaikuttaneen venäläisen (?) naislääkärin kirja. Olisikohan etumini kenties ollut Tatjana tai sen tapainen. Hän kirjoitti kirjan kai eläkkeelle jäätyään ja se oli aihepiiriltään ainakin osittain hengellinen. Hän kirjoitti siinä myös lääkårin omatunnosta: pieleen menneet asiat muistetaan, onnistuneet ovat itsestään selvyyksiä.

Vastaus

Vastattu

Onkohan kirja mahdollisesti Taimi Vanaseljan "Kun sydän pelkää, syöpälääkärin ajatuksia kärsimyksestä ja toivosta"?

Kirja on inkeriläisen kristityn lääkärin muistelmateos vuodelta 2000. Kustantaja: Päivä. Toimittanut Johanna Kulmala.

Teos Helmet-verkkokirjastossa: https://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C__Rb1565532?lang=fin