Otsikko
Voitteko suositella kirjaa henkilölle, joka haluaa opiskella suomen kieltä englanniksi? Löytyykö verkosta sopivia materiaaleja? Toimiiko Duolingo -sovellus…

Kysytty

Voitteko suositella kirjaa henkilölle, joka haluaa opiskella suomen kieltä englanniksi? Löytyykö verkosta sopivia materiaaleja? Löysin kirjastosta joitain kirjoja. Leila Whiten From start to Finnish vaikuttaa aika hyvältä.
Toimiiko Duolingo-sovellus Yhdysvalloissa?

Vastaus

Vastattu

Kristiina Kuparisen Sun suomi : Finnish for beginners voisi olla toinen kirjavaihtoehto. Tämän kirjan kielinä ovat suomi ja englanti. Minulla ei ole täällä juuri paikalla yhtään kappaletta tätä kirjaa, että voisin tarkistaa missä suhteessa kielet kirjassa ovat.  Muita vaihtoehtoa voisi olla Riitta-Liisa Valijärven Finnish Tutor: Grammar and Vocabulary Workbook tai Learn Finnish - Quick / Easy / Efficient. Jos hän etenee siihen asti, että kieliopin opettelu on ajankohtaista niin Leila Whiten A grammar book of Finnish on siihen hyvä ja tekijä sama kuin tuossa jo löytämässäsi teoksessa.

Duolingo on yhdysvalloissa perustettu ja kehitetty, joten toiminee siellä yhtä hyvin.

Yle tarjoaa suomen kielen alkeiden oppimateriaaleja, joissa apukielenä on englanti Suomen kielen alkeet | Oppiminen | yle.fi

Puhuttua suomen kieltä voi opetella ilmaiseksi täällä Suomee! | Extreme Finnish (teachable.com)

Myös Youtubessa on videoita, joiden avulla suomea voi opiskella. Esimerkiksi tämä video, joka alkaa perusteista.