Otsikko
Voisitteko kertoa, kuka on kirjoittanut runon Veräjä Mikko tai Veräjän Mikko ja mistä voisin saada koko runon käsiini. Tiedossani on vain alku: Ojalla istuu…

Kysytty

Voisitteko kertoa, kuka on kirjoittanut runon Veräjä Mikko tai Veräjän Mikko ja mistä voisin saada koko runon käsiini. Tiedossani on vain alku:

Ojalla istuu Veräjän Mikko
Sokean suopa, raajarikko.
Viisto on veräjä..

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runon Veräjän-Mikko on kirjoittanut Larin-Kyösti. Se löytyy ainakin kokoelmista Tämän runon haluaisin kuulla 3 (2000) ja Unta ja totta (1901).

11 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Nostalgista!!! Herkistyin, eipä tuo maapallolla taida olla outoa!

Runo löytyy ns. kansakoulun LUKUKIRJA III yläkoulun alaluokkain ensimmäinen vuorokurssi Werner Södersrtröm Osakeyhtiö v. 1940. On siinä kirjassa muutakin mukavaa. Lukekaa!

trv. MKT-sihteeri