Voiko toisen paikkakunnan kirjastosta tilata aineistoa jota ei omassa ole?

Kysytty

Voiko toisen paikkakunnan kirjastosta tilata aineistoa jota ei omassa ole?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!
Esim. Oulun kaupunginkirjaston kotisivuilta löytyy tietoa kaukolainauksesta http://www.ouka.fi/kirjasto/palvelut/kaukopal.html .

"Asiakkaat voivat tilata kaukolainaksi aineistoa, jota ei ole oman paikkakunnan kirjastoissa. Aineistoa, jota ei ole Suomen kirjastoissa, tilataan kaukolainaksi ulkomailta. Kaukolainaus on kirjastojen välistä toimintaa, jonka säännöistä tieteelliset ja yleiset kirjastot ovat yhdessä sopineet."