Voiko pääkaupunkiseudulla lahjoittaa johonkin lähinnä lasten- ja nuorten kirjoja? Kirjat ovat käytettyjä, mutta hyväkuntoisia. Lähinnä omat, nyt jo aikuiset…

Kysytty

Voiko pääkaupunkiseudulla lahjoittaa johonkin lähinnä lasten- ja nuorten kirjoja? Kirjat ovat käytettyjä, mutta hyväkuntoisia. Lähinnä omat, nyt jo aikuiset lapset, ovat ne kerran lukeneet.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisit kysyä esimerkiksi päiväkodeista tai seurakunnan päiväkerhoista, olisiko heillä käyttöä kirjoille. Ainakin hyväkuntoisille kuva- ja satukirjoille luulisi löytyvän tarvetta. Jos ne eivät kuitenkaan näihin paikkoihin kelpaa etkä halua tarjota niitä antikvariaatteihin, useimmissa kirjastoissa on kierrätyskärry, jota kautta kirja ehkä löytää uuden kodin.

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Vinkkinä kysyjälle, että asukasyhdistyksiltä kannattaa myös kysyä, he kun järjestävät erilaista toimintaa ja kirppareita. Itse lähetin kirjalistan paikallisen asukastalon vastaavalle ja he ottivat ne mielellään vastaan. Sarjakuvat menivät aikoinaan pienellä paikkakunnalla toimivalle koulukirjastolle, jota ylläpidetään nykyään yksityishenkilöiden voimin.

Olisi kiva, jos pikkupaikkakuntien sivukirjastoilla olisi tietokanta, johon voisi tarjota hyväkuntoisia uudempiä kirjoja/leffoja ja lähettäminen hoituisi vaikka oman kirjaston välityksellä.