Otsikko
Voiko omia lainoja katsella internetissä? Eli onko "lainat"-sivua tai jotain muuta?

Kysytty

Voiko omia lainoja katsella internetissä? Eli onko "lainat"-sivua tai jotain muuta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudulla et ainakaan toistaiseksi voi selvittää lainaustilannettasi kotoa käsin. Tietyn teoksen eräpäivää voi Internetin kautta (www.lib.hel.fi/plussa) parhaassakin tapauksessa vain arvailla. Samaa
teosta on nimittäin kirjastossa monia kappaleita ja samasta teoksesta voi olla useita painoksia. Tietosuojan takia myöskään puhelimitse ei voida kerto mitä aineistoa asiakkaalla on
lainassa--pelkkä eräpäivä voidaan kyllä kertoa. Suosittelen, että hankit kirjastosta itsellesi tunnusluvun, ellei sinulla sellaista vielä ole. Sen avulla voit kirjastossa pistäytyessäsi
katsoa lainaustilanteesi asiakaspäätteeltä, olitpa missä tahansa pääkaupunkiseudun kaupunginkirjastojen toimipisteessä. Saat tunnusluvun, jos henkilöllisyystodistus ja
kirjastokortti ovat mukana.