Voiko myöhästyneiden lainojeni (4€) maksun maksaa suoraan kirjaston tilille ja jos voi niin mikä on tilinumero?

Kysytty

Voiko myöhästyneiden lainojeni (4€) maksun maksaa suoraan kirjaston tilille ja jos voi niin mikä on tilinumero?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Espoon kaupunginkirjaston sivuilla ( http://www.espoo.fi/xsl_taso1_html.asp?path=1;606;607;7119 ) kerrotaan aineiston korvaamisesta ja maksujen maksamisesta:

"Sinun on korvattava kadonnut tai vahingoittunut teos maksamalla teoksen omistavan kaupunginkirjaston määräämä korvausmaksu. Mikäli haluat korvata teoksen toisella vastaavalla teoksella, on asiasta sovittava erikseen. Videotallenne, DVD-levy ja CD-ROM on korvattava maksamalla tallenteen omistavan kaupunginkirjaston määräämä korvausmaksu. Kirjasto ei palauta maksamaasi korvausmaksua, vaikka myöhemmin löytäisit korvaamasi teoksen.

Aineiston korvaus on maksettava johonkin ko. aineiston omistavan kaupunginkirjaston toimipaikoista. Muun maksun voit maksaa mihin tahansa pääkaupunkiseudun kaupunginkirjastojen toimipaikoista. Kirjasto ei palauta maksamiasi maksuja."

Myöhästymismaksujasi et siis voi maksaa suoraan kirjaston tilille, vaan maksu on maksettava kirjastossa.