Voiko kirjastojen tietokoneita varata paikan päällä kirjastossa, jos ne ovat vapaina? Erityisesti ajattelen matkailijoita, jotka piipahtavat kirjastossa ja…

Kysytty

Voiko kirjastojen tietokoneita varata paikan päällä kirjastossa, jos ne ovat vapaina? Erityisesti ajattelen matkailijoita, jotka piipahtavat kirjastossa ja esim. haluavat tarkistaa sähköpostinsa päätteeltä?

Suunnitteilla on Vantaa-esite, johon Hyvä tietää -kohtaan toivoisimme tietoa paikoista, joissa nettiyhteyksien otto on mahdollista. Onko kirjastolla ideoita vinkeiksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vantaan kirjastoissa on käytössä erilaisia tietokoneiden varausohjelmia. Netin kautta käytettävä varausohjelma vaatii kirjastokortin.

Monissa kirjastoissa on kuitenkin niin paljon koneita, että etukäteisvarausta ei tarvita. Jos vierailija haluaa kuitenkin varmistaa pääsynsä tietokoneelle, hän voi soittaa etukäteen kirjastoon, niin virkailija tekee varauksen koneelle. Lisäksi monessa kirjastossa on langaton wlan-yhteys omille mobiililaitteille.

Kirjastojen puhelinnumerot ovat seuraavat:

Hakunilan kirjasto 09 8393 0805

Koivukylän kirjasto 09 8392 4510

Lumon kirjasto 09 8393 2251

Länsimäen kirjasto 09 8393 1017

Martinlaakson kirjasto 09 8393 4944

Mikkolan kirjasto 09 8393 2256

Myyrmäen kirjasto 09 8393 5554

Pointin kirjasto 09 8392 1084

Pähkinärinteen kirjasto 09 8393 9120

Tikkurilan kirjasto 09 8392 2817

Ystävällisin terveisin

Pirjo Pearlman/Lumon kirjasto