Voiko Helsingin kaupaunginkirjastosta varata uusia, julkaistavia kirjoja jo etukäteen, siis jo silloin kun ne näkyvät kustantajien ennakkotiedoissa mutta eivät…

Kysytty

Hei! Voiko Helsingin kaupaunginkirjastosta varata uusia, julkaistavia kirjoja jo etukäteen, siis jo silloin kun ne näkyvät kustantajien ennakkotiedoissa mutta eivät vielä Helmet-haussa? Jos ei, niin onko HelMetissä jotain palvelua, josta näkee milloin kirjauutuudet tulevat varattaviksi? Kiitos tiedosta!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Varauksia ei voi jättää etukäteen, vaan vasta kun kirjan tiedot on viety HelMet-tietokantaan. Uusien kirjojen hankintoihin on linkki www.helmet.fi -sivulla. Kirjan nimeä klikkaamalla pääsee uutuusluettelosta suoraan kirjan tilauksen mahdollistavalle sivulle.

Yhteyksiä kustantajiin ei ole, mutta hankintatoiveen voi jättää esim. www.helmet.fi -sivun kautta.