Viidenrajantie ,tuleeko nimi viidestä kunnasta? Saisiko lisätietoja tai mistä ?

Kysytty

Hei!
Viidenrajantie ,tuleeko nimi viidestä kunnasta?
Saisiko lisätietoja tai mistä ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Viidenrajantie (Femgränsvägen) sijaitsee useiden entisten maaatilojen rajamailla. Tien aiempi nimi Peltotie (Åkervägen) muutettiin Viidenrajantieksi vuonna 1948.

Lähde: Helsingin kadunnimet. 2. korj. p. 1992 [Helsingin kaupunki]