Varokaakin laittamasta perintätoimistolle LAPSEN yhtä myöhässä olevaa kirjalainaa! =yksi kirja! Tietysti palautamme kirjan. Olen nyt yrittänyt sekä palauttaa…

Kysytty

Varokaakin laittamasta perintätoimistolle LAPSEN yhtä myöhässä olevaa kirjalainaa! =yksi kirja! Tietysti palautamme kirjan. Olen nyt yrittänyt sekä palauttaa kirjaa fyysisesti menemällä kirjastoon, että uusia sitä netissä, mutta kirjasto on kiinni ja nettiuusiminen estetty. Olemme matkoilla viikon, joten poistakaa nyt heti se perintäänmeno! Kirjaa ei ole edes uusittu kertaakaan! Ei ole olut lainassa yhteensä kohtuutonta aikaa. On tämäkohtuutonta toimintaa kirjastolta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet-kirjastojen käyttösääntöjen mukaan kirjaston myöhässä oleva aineisto siirtyy perintätoimiston perittäväksi n. 60 vuorokauden kuluttua eräpäivästä:

http://www.helmet.fi/fi-FI/Info/Asiakkaana_kirjastossa/HelMetkirjaston_…

Poikasi lainan eräpäivä oli 18.9., joten ehditte hyvin palauttaa kirjan ennen sen siirtymistä perittäväksi.