Varasin Helmet-tietokannan kautta oikeustieteellisen kirjoja. Osa niistä oli lainassa ja osa hyllyssä jossain muualla kuin Sellossa. Mikä on paras tapa saada…

Kysytty

Hei, varasin Helmet-tietokannan kautta oikeustieteellisen kirjoja. Osa niistä oli lainassa ja osa hyllyssä jossain muualla kuin Sellossa. Mikä on paras tapa saada muualla hyllyssä olevat kirjat Selloon, varaamalla ne (tein näin) vai jollain muulla tavalla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Teit aivan oikein. Paras tapa saada muiden kirjastojen kirjoja omaan lähikirjastoon on tehdä varaus Helmetin kautta. Kirjojen kuljetukseen kirjastosta toiseen kuluu muutama päivä. Toinen tapa saada muiden kirjastojen kirjoja on tehdä puhelinvaraus, jolloin asiakas soittaa siihen kirjastoon, jossa kirja on hyllyssä. Henkilökunta hakee kirjan hyllystä ja varaa sen asiakkaalle. Tässä tapauksessa asiakkaan on kuitenkin itse haettava kirja toisesta kirjastosta. Tämä voi olla nopeampi tapa saada kirja, jos lähtee heti hakemaan sitä. Mutta jos haluaa kirjat omaan kirjastoonsa, paras tapa on varaus Helmetin kautta.