Vanhalla rautaisella lieden sähkölevyllä on energian kannalta tärkeää, että valmistusastian pohja ja levy ovat samankokoiset. Päteekö sama induktiolieden…

Kysytty

Vanhalla rautaisella lieden sähkölevyllä on energian kannalta tärkeää, että valmistusastian pohja ja levy ovat samankokoiset.
Päteekö sama induktiolieden kanssa? Haihtuuko isolta levyltä energiaa pienen kattilan ohi?

Vastaus

Vastattu

Power.fin sivulla todetaan muun muassa, että induktioliesi ei lämpene muualta kuin kattilan tai pannun kohdalta.
https://www.power.fi/artikkelit/ostajan-oppaat/ostajan-opas-keittotasot/