Haluan paistaa kanapihvejä. Suositus on pannulla: 7-9 min molemmin puolin tai uunissa 10-12 min. Kumpi on ympäristöystävällisempää vai onko olennaista eroa…

Kysytty

Haluan paistaa kanapihvejä. Suositus on pannulla: 7-9 min molemmin puolin tai uunissa 10-12 min. Kumpi on ympäristöystävällisempää vai onko olennaista eroa ollenkaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jos tarkoitat energian kulutusta, se riipuu lieden koosta ja uunin laadusta. Isompi levy kuluttaa enemmän energiaa luin pieni ja kiertoilmauuni enemmän kuin tasalämpöuuni. Lieden mukana tulee ohjekirja, josta voit itse laskea kysymäsi energian kulutuksen.

Kuluttajatukimuslaitoksen tietokannasta löydät tietoa liesistä http://www.kutuke.fi/kultu/kultu_tavaratjapalvelut.html
Kirjoita asiasanaksi liedet.