Uutuuskirjat löytyvät ensin Helsingin Sanomien artikkeleista. Myöhemmin kirjakauppojen / kirjaston / kustantajien uutuuslistoilta. Silloin kirjoissa on…

Kysytty

Uutuuskirjat löytyvät ensin Helsingin Sanomien artikkeleista. Myöhemmin kirjakauppojen / kirjaston / kustantajien uutuuslistoilta. Silloin kirjoissa on Helmetissä joskus jo useiden satojen varaukset. Mistä saa uutuuksien tiedot ensimmäisten joukossa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet-kirjastojen uutuusluettelot löytyvät Helmet.fi:stä. Avaa Valikko-palkista Tapahtumat ja vinkit ja sen alta otsikko Uutuusluettelot. (Sivun osoite https://kirjtuo1.helmet.fi/screens/uutuudet_fin.html)

Luetteloihin tulee uusia teoksia päivittäin. Kukin teos säilyy uutuusluettelossa kaksi viikkoa. Voit selata luetteloita Helmet-sivustolla tai tilata RSS-syötteenä.

2 ääntä

Kommentit

Helmetin "uutuudet" EIVÄT OLE uutuuksia! Listat ovat puutteellisia ja kirjat jo aikaa sitten ilmestyneitä.

Suurin osa suomalaisten kustantamojen teoksista julkistetaan ennakkoluetteloissa kahdesti vuodessa, syys-joulukuun aikana keväällä tulevat ja maalis-kesäkuun aikana syksyllä tulevat. Näitä katalogeja voi selata kustantamoiden sivuilla, Issuu-palvelussa (hae esim. sanoilla "kirjat syksy 2022") ja joskus kirjakaupoissa tai kirjastoissa. Myös Kirjasampo ja Kulttuuritoimitus julkaisevat ennakkoon koosteita lähteinään nämä katalogit.

Kaikkialta muualta löytyy uutuudet, Helmetistä ei edes kannata etsiä...