Työskentel tällä hetkellä päiväkodissa opettajana 5-vuotiaitten ryhmässä ja haluaisin lukea heille kirjan mitä minulle luettiin päiväkodissa. Kirjasta muistan…

Kysytty

Hei, työskentel tällä hetkellä päiväkodissa opettajana 5-vuotiaitten ryhmässä ja haluaisin lukea heille kirjan mitä minulle luettiin päiväkodissa. Kirjasta muistan vain sen, että siinä yritettiin selvittää peikko/hiisi/maahis kuninkaan nimeä ja jokaisen luvun jälkeen saatiin yksi kirjain selville. Yhden kirjaimen kohdalla kirjain selvisi pallosalamaan liittyvässä kohdassa jossa salama oli pyöreä kuin O ja tämä oli yksi kirjain.

Vastaus

Vastattu

Hei,

Kyseessä on Ritva Toivolan saturomaani Kun pikkukorva sai siivet (Weilin+Göös, 1986). Kirjan on kuvittanut Maileena Kurkinen.

Saturomaani löytyy mm. Turun pääkirjaston varastosta, ja voit lainata sen varaamalla sen kirjastossa tai verkkokirjastossa. Tässä suora linkki teokseen verkkokirjastossamme: https://vaski.finna.fi/Record/vaski.139566