Tiedustelisin syntymäni kellonaikaa. Olen syntynyt 4.12.1949 Kätilöopistolla tai Naistenklinikalla.

Kysytty

Tiedustelisin syntymäni kellonaikaa.
Olen syntynyt 4.12.1949 Kätilöopistolla tai Naistenklinikalla.

Vastaus

Vastattu

Syntymätodistus on tilattavissa Digi- ja väestötietovirastosta.

"Todistukseen tulevat seuraavat tiedot, kun tilaat vakiomuotoisen todistuksen itsepalvelun kautta. Vakiomuotoinen todistus tarkoittaa, että todistuksessa on aina samat tiedot ja valitut valinnaiset tiedot:

  • Nimesi, entiset nimesi, syntymäaikasi (tai henkilötunnuksesi), syntymäkotikuntasi, syntymävaltiosi, kansalaisuutesi ja nykyinen kotikuntasi.
  • Todistuksessa näkyvät myös vanhempien nimet, syntymäaika, syntymäkotikunta, syntymävaltio ja kansalaisuus, jos tiedot löytyvät väestötietojärjestelmästä.

Voit tilata todistuksen itsestäsi tai toisesta henkilöstä hyväksyttävää käyttötarkoitusta varten. Huomioithan, että itsepalvelun kautta voit tilata todistuksen vain itsestäsi tai huollettavistasi.

Itsepalvelusta tilatut ja toimitetut todistukset ovat hinnaltaan edullisempia ja saat todistuksen nopeasti. Hintatiedot löytyvät sivun lopussa."

https://dvv.fi/syntymatodistus

9 ääntä

Kommentit

syntymätodistuksessa ei lue kellonaikaa.

Aivan. DVV:n sivuilta:
"Jos olet syntynyt Suomessa, väestötietojärjestelmään on tallennettu syntymäpäiväsi ja syntymäkotikuntasi eli kunta, joka on ollut äitisi kotikunta silloin, kun olet syntynyt."