Tiedustelisin seuraavien laulun sekä runon tekijöitä? Pullavauva-laulu: Leivon, leivon pullalasta..., Ihanin ihanista rakastamisloru: Kylläpäs olet ihana,…

Kysytty

Hei,
Tiedustelisin seuraavien laulun sekä runon tekijöitä? Pullavauva-laulu: Leivon, leivon pullalasta..., Ihanin ihanista rakastamisloru: Kylläpäs olet ihana, ihanin ihanista....
Kysyisin myös, että laskiaisrunossa sanotaan ... hamppuja kuin haiveleita...niin mitä nuo haivelit ovat?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pullavauva on perinneloru eikä sen tekijää tunneta. Ihanista ihanin on
Eppu Nuotion käsialaa ja löytyy esimerkiksi Nuotion Silkkipaperitaivas -runokirjasta.

Haiveleita tarkoittaa todennäköisesti haiveneita. Haivel tai haiveli sanaa ei löydy Kielitoimiston sanakirjasta; haiven on hius tai luonnossa
esim. siemenkodan haiven.