Missä 60-luvun kansakoulukirjassa oli loru Anni Tanni Talleroinen?

Kysytty

Missä 60-luvun kansakoulukirjassa oli loru Anni Tanni Talleroinen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Anni-Tanni löytyy Urho Somerkiven, Hellin Tynellin ja Inkeri Airolan Lasten omasta aapisesta (Otava). Kirja ilmestyi ensimmäisen kerran vuonna 1958. 1967 siitä julkaistiin uudistettu painos, josta 2000-luvun alussa tehtyä näköispainosta on yhä saatavissa kirjakaupoista (ISBN 951-1-17995-0).

3 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Samassa kirjassa oli myös runo "Malla, jolla sukat oli makkaralla". Samoin "pikku kissa ruususuu, miettii missä on se puu, jossa niinkuin omenoita riippuu hiiren penikoita, puuta kun vain ravistaa, sata hiirtä putoaa". On tuo viimeinen pysynyt mielessä vielä kymmenien vuosien jälkeenkin :)