Otsikko
Tiedustelen seuraavaa: olin kuukausi sitten työmatkalla Clermont-Ferrandissa, Ranskassa ja matkalaukkuni katosi, eikä sitä ole sen koommin näkynyt. Olen…

Kysytty

Hei,
tiedustelen seuraavaa: olin kuukausi sitten työmatkalla Clermont-Ferrandissa, Ranskassa ja matkalaukkuni katosi, eikä sitä ole sen koommin näkynyt. Olen ottanut yhteyttä vakuutusyhtiööni ja tällä hetkellä käyn kiivasta sananvaihtoa Air Francen kanssa siitä kuka korvaa kadonneen omaisuuden.

Matkalaukkuni mukana meni Helsinkin kaupunginkirjastosta lainattu PMMP-kirja. Otin toistaiseksi siihen lisäaikaa, kun olen elänyt siinä toivossa, että tavarani tulisivat takaisin. Nyt vaikuttaa kuitenkin sitlä, että tavarat ovat lopullisesti kadonneet? Joten mitä teen tämän kirjn kanssa? Mitä suosittelette?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lainanhan voi uusia kolmesti, jollei siihen ole varauksia. Eli jos uusintakertoja on vielä jäljellä, niitä kannattaa käyttää.

Jos kuitenkin menetät matkalaukkusi lopullisesti, ei ole muuta mahdollisuutta kuin korvata kirja joko maksamalla sen hinta tai ostamalla tilalle uusi kirja. Kannattaa sopia asiasta kirjastossa.

Mahdollista on myös, että matkavakuutuksesi korvaa kirjan.