Teen muotoilun opinnäytetyönä kamiinan suunnittelua katastrofialueille. Olisikohan mahdollisesti olemassa mitään kirjallisuutta suomeksi tai englanniksi…

Kysytty

Teen muotoilun opinnäytetyönä kamiinan suunnittelua katastrofialueille. Olisikohan mahdollisesti olemassa mitään kirjallisuutta suomeksi tai englanniksi aiheseen liittyen, esim retkikamiinoista, muotoilusta katastrofialueilla tai muusta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Eero Takala on käsitellyt opinnäytetyössään telttakamiinan suunnittelua: http://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/76189/Opinnaytetyo_Eero%20…

Myös seuraavista tulisijoja käsittelevistä kirjoista voi olla hyötyä:

Mårtensson, Hans: Tulisijakirja - kamiinat, takat, kaakeliuunit
Skinner, Tina: Fire Outdoors - Fireplaces, Fire Pits, Wood Fired Ovens & Cook Centers
Himanen, Riku: Kesäkeittiöt

Lisäksi muotoilua kehitysmaissa käsittelee kirja Design your action - social design in practise.

Kaikki kolme kirjaa ovat saatavissa Vaski-kirjastoissa.