Teen kuvataiteen lukiodiplomiani aiheesta Ihan ubiikkia. Työni käsittelee siis verkottumista ja tulevaisuuden maailmaa tietokoneiden ja muiden sosiaalisten…

Kysytty

Hei!

Teen kuvataiteen lukiodiplomiani aiheesta Ihan ubiikkia. Työni käsittelee siis verkottumista ja tulevaisuuden maailmaa tietokoneiden ja muiden sosiaalisten medioiden alla.

Minun pitäisi siis löytää taiteilijoita, jotka ovat teoksissaan käsitelleet verkottumista ja ubiikkia yhteiskuntaa.

Yksin kirjaston taidekirjoja selatessa on vierähtänyt jo useampi tunti, eikä tuloksia tunnu löytyvän. Olisinkin kiitollinen, mikäli voisitte auttaa ja kertoa, mikäli kirjastossa tai muualla olisi mahdollisesti aihetta käsitelleitä teoksia.

Kiitos erittäin, erittäin paljon!!!! =)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Monet taiteilijat ja näyttelyt hyödyntävät tietotekniikkaa mm. tuomalla vuorovaikutteisia näyttölaitteita julkisiin tiloihin. Esim. Oulussa UBI-näyttöjen Katugalleriassa esitellään digitaalisia uusmedianäyttelyitä:

http://www.ubioulu.fi/katugalleria

Näyttelyiden aiheet eivät kuitenkaan näytä liittyvän ubiikkiin yhteiskuntaan.

Aihetta käsitteleviä taiteilijoita näyttää olevan vaikea hakemalla löytää. Ehkä pääsisit alkuun tämän teoksen avulla:
Digitaalinen kulttuuri / Charlie Gere [et al.]