Tarvitsisin apua,kun minun täytyisi tehdä esitelmä sosialistisesta realismista. Kun ei kirjoja millään meinaa löytyä kirjastosta, niin olen yrittänyt etsiä…

Kysytty

Hei! Tarvitsisin apua,kun minun täytyisi tehdä esitelmä sosialistisesta realismista. Kun ei kirjoja millään meinaa löytyä kirjastosta, niin olen yrittänyt etsiä netistä. Esim,neuvostoliiton aikaisia taiteilijoita. Tulisko mieleen jotain kirjoja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hain Sinulle kirjoja kuvataiteen sosialistisesta realismista maakuntakirjastojen Manda-tietokannasta ja yliopistokirjastojen Linda-tietokannasta sekä Fennica-tietokannasta. Lisäksi hain lehtiartikkeleita Aleksi- ja Arto-tietokannasta. Lähetin viitteet suoraan sähköpostiisi, paitsi Aleksi-tietokannan viitettä, joka tulee tässä: Tekijä: Lintinen, Jaakko
Nimeke 70-luvun realismeja etsimässä : aika pusertuu kokoelman näköiseksi
Aikakauslehti Taide 1991 ; (31) ; 3 ; 42-53, 75, Asiasana kuvataide: realismi: 1970-luku; kuvataide: sosialistinen realismi: 1970-luku

Toivottavasti löydät kirjat ja lehtiartikkelit kotikuntasi kirjaston kautta.
Mikäli haluat lajentaa hakuasi muille taiteenaloille ja kirjallisuuteen, ota uudestaan yhteyttä!