Etsin kirjallisuutta (mieluiten venäjänkielistä) aiheesta "sosialistinen realismi Neuvostoliitossa". En ole toistaiseksi onnistunut löytämään tällaista teosta…

Kysytty

Hei,
Etsin kirjallisuutta (mieluiten venäjänkielistä) aiheesta "sosialistinen realismi Neuvostoliitossa". En ole toistaiseksi onnistunut löytämään tällaista teosta Turun alueen kirjastoista. Osaisitteko mahdollisesti kertoa, onko tätä aihetta koskevaa kirjallisuutta olemassa Turun alueen kirjastoissa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vaski-tietokannan mukaan Turun kaupunginkirjastosta löytyy 3 venäjänkielistä teosta, jotka käsittelevät kysymääsi aihetta kuvataiteessa. Maalaustaiteesta kertoo PODVIGU 40 let : [albom] / [avtor-sostavitel Emma Pugatseva ; avtor stupitelnoi statji Kirill Moskalenko] Moskva : Sovetski hudoznik, 1985.
Julistetaiteeseen taas keskittyvät osat 2 ja 3 sarjasta SOVETSKI polititseski plakat : iz kollektsii Gosusarstvennoi biblioteki SSSR imeni V. Il. Leninareproduktsii 1950-1970-e gody.
Muut sosialistiseen realismiin keskittyvät kirjat ovatkin sitten muilla kielillä, lähinnä suomeksi ja englanniksi. Pääset niihin helpoiten käsiksi Vaski-tietokannan kautta (www.turku.fi/vaski) käyttämällä asiasanoina sosialistinen realismi ja Neuvostoliitto.
Samanlaisen haun voit tehdä myös Varsinais-Suomen Nellissä osoitteessa http://www.nelliportaali.fi/ . Valitsemalla Turun kirjastot ja käyttämällä em. asiasanoja aiheena, saat tulokseksi n. 30 aihetta käsittelevää teosta lähinnä Turun yliopiston ja Åbo Akademin kirjastoista, valitettavasti niistäkin vain muutama on venäjäksi.