Otsikko
Muistelen joskus lukeneeni kylmän sodan aikana jonnekin Pohjois-Suomeen pudonneesta neuvostoliittolaisesta lentokoneesta.

Kysytty

Muistelen joskus lukeneeni kylmän sodan aikana jonnekin Pohjois-Suomeen pudonneesta neuvostoliittolaisesta lentokoneesta. Muistini mukaan olen nähnyt kuviakin lumessa olevasta lentokoneesta. Nyt kun koitin etsiä tästä tietoa, niin ainakaan Googlen kautta en löytänyt mitään. Onko tällainen lentokoneen putoaminen todella tapahtunut vai tekeekö muisti tepposet?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tällaisesta kylmän sodan aikana Pohjois-Suomeen pudonneesta neuvostoliittolaisesta lentokoneesta ei löytynyt tietoja, mutta voisiko kyseessä ollakin Lappiin pudonnut neuvostoliittolainen ohjus? Sellainen löytyi Inarijärveltä tammikuussa 1985. Ohjus oli pudonnut jo joulukuun lopussa 1984.

Lähde: Yle https://yle.fi/a/74-20004834?utm_source=social-media-share&utm_medium=social&utm_campaign=ylefiapp