Otsikko
Tässä voisi olla aika vaikea. Muistan lukeneeni erään kirjan. Juoni menee suunnilleen näin:

Kysytty

Hei, tässä voisi olla aika vaikea. Muistan lukeneeni erään kirjan. Juoni menee suunnilleen näin: Aluksi päähenkilö, joka on kai varas, on virtuaalivankilassa, digitaalisessa rangaistuslaitoksessa, jossa tämä joutuu taistelemaan oman itsensä petollisia kopioita vastaan (jostain syystä) Toisen henkilön onnistuu pelastaa varas, sillä hän tarvitsee tämän apua löytääkseen jokin esine, joka liittyy varkaan entiseen elämään. Varkaan muisti on kuitenkin ilmeisesti pyyhitty, joten he käyvät eri paikoissa ja varas kai elää osia entisestä elämästään uudelleen. Tarinassa liikutaan avaruudessa ja eri planeetoilla. Muistelen myös, että tapaukseen liittyi salaisten, naamioituneena etsivien ryhmä, joiden nimi oli ehkä 'yadzukat' tai 'tadzikit' tai jokin vastaavanlainen vierasperainen tekosana. Parhain johtolanka lienee kirjassa esiintyneet erikoiset termit, kuten 'taisteluautismi', 'ohjausseimi' ja 'virtuaalivankila'. Osa tiedoista voi olla vääriä, siitä on pitkä aika kun luin. Mutta onnittelen, jos onnistuttu löytämään!

Vastaus

Vastattu

Kyseessä voisi olla Hannu Rajaniemen Kvanttivaras (Gummerus, 2011).

Tietoa kirjasta esim. Kirjasammosta: https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/saha3%253Au24bac2a2-0018-446b-955e-3….