Otsikko
Tarvitsisin tietoa aiheesta "Asperger" ja "työllisyys" tai "työkyky". Olisiko kirjoja tai muita lähteitä? :) Kiitos :)

Kysytty

Moi! Tarvitsisin tietoa aiheesta "Asperger" ja "työllisyys" tai "työkyky". Olisiko kirjoja tai muita lähteitä? :) Kiitos :)

Vastaus

Vastattu

Tässä lista aineistosta, jossa käsitellään Aspergerin oireyhtymää myös työllisyyden ja työkyvyn näkökulmista.

Kirjat:

Andersson, Torbjörn: Aspergerin oireyhtymä ja samankaltaiset autistiset piirteistöt aikuisiässä : perustieto (2010)

Attwood, Tony: Aspergerin oireyhtymä lapsuudesta aikuisuuteen (2012)

Nylander, Lena: Autismin kirjo aikuisiällä : kysymyksiä ja vastauksia (2010)

Rantakokko, Aslak & Repola, Hannele:  Työnhaun työkirja autismin kirjon henkilöille (2008)

Opinnäytteet:

Laine, Timo: Asperger-henkilöiden työnhaun haasteet (2020)

Lehtonen, Sanna-Liisa: Neurokirjon henkilö ja työelämä – viheliäisen monimutkainen ongelma? (2021)

Artikkeli:

Kinnunen, Tuija: Asperger-aikuiset työelämässä, julkaisussa Autismi 1/2015