Tarvitsisin erääseen projektiimme alakouluikäisille sopivia runoja unista. Mistähän kirjoista tai kenen runoja kannattaisi alkaa etsiä ja tutkia?

Kysytty

Tarvitsisin erääseen projektiimme alakouluikäisille sopivia runoja unista. Mistähän kirjoista tai kenen runoja kannattaisi alkaa etsiä ja tutkia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mervi Kosken Lastenrunojen hakemisto 2 (BTJ Kirjastopalvelu Oy, 2004) on ryhmitelty aiheen mukaan, ja varsin kattava listaus uniaiheisista runoista ja kehtolauluista löytyy s.318-327. Kokoelmassa Pikku Pegasos (18. painos, Otava, 2001) on unirunoja s.263-280. Unikeinu (Otava, 2000) on kokoelma, jonka kaikki runot liittyvät jotenkin uneen. Lastenrunojen hakemisto löytyy pääkirjaston käsikirjastosta, Pikku Pegasos on lainattavissa lastenosastolla ja Unikeinua on tällä hetkellä hyllyssä kirjastoautossa ja Jukolan ja Tuomelan lähikirjastoissa.