Nyt tulee niin hataraa muistelua, että hävettää jo kysyä: etsin tänä syksynä julkaistua johtamiseen liittyvää kirjaa. Tuntomerkit: Luin kirjasta arvostelun…

Kysytty

Hei!

Nyt tulee niin hataraa muistelua, että hävettää jo kysyä: etsin tänä syksynä julkaistua johtamiseen liittyvää kirjaa. Tuntomerkit:

Luin kirjasta arvostelun Yliopisto/Taloustaito/Optio-lehdestä. Tai jostain muusta.

Julkaisuajankohta taisi olla loppusyksystä.

Kirja taisi olla suomenkielinen, mutta USAsta alunperin.

Siinä kerrottiin psykopaattisista (?) tavoista hallita/johtaa, vai olisiko ollut pelolla johtamisesta?

Arvostelijaa ihmetytti, että nuo esimerkit olivat todellisia, menestyviä johtajia.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olisikohan kyseessä 'Käärmeet liituraidassa' (Paul Babiak ja Robert D. Hare), alkuteos 'Snakes in Suits, When Psychopaths Go to Work (2006)'?

Teos löytyy suomeksi HelMet-kokoelmastakin:

http://www.helmet.fi/record=b1841688~S9*fin

Kirja on kyllä ilmestynyt jo pari vuotta sitten, mutta pidän tätä todennäköisenä vaihtoehtona tarkoittamaksenne kirjaksi.