Otsikko
Tarvitsen tietoa siitä millaisia venäjän kielen alkeiden opiskelumateriaaleja olisi saatavailla. Kielioppikirjat eivät ole tarpeen vaan esim. cdt, videot ja…

Kysytty

Tarvitsen tietoa siitä millaisia venäjän kielen alkeiden opiskelumateriaaleja olisi saatavailla. Kielioppikirjat eivät ole tarpeen vaan esim. cdt, videot ja äänitteet.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alla on ehdotuksia venäjän alkeiden opiskeluun soveltuvasta aineistosta. Mikäli aineistoa ei ole saatavilla Vaasan kaupunginkirjastosta, voit pyytää sitä kirjaston kautta kaukolainaksi. Tässä on linkki Vaasan kaupunginkirjaston aineistotietokantaan, josta voit myös itse hakea aineistoa asiasanalla "venäjän kieli": http://verkkokirjasto.vaasa.fi:8000/Vaasa?formid=find2

Yleisradion Tallennemyynnin julkaisemia videoita:
Kapusta master - venäjän alkeet
Pozaluista 1-4 - venäjän peruskurssi aikuisille
Zakuska - venäjän kielen aakkoskurssi

Cd-romeja:
Kapusta - venäjän alkeet (YLE, 1995)
Neronin, A.: Venäjää aakkosista puheeksi (Avrora, 2000)
Nironen, Eeva: Venäjän alkeet (Avrora, 2002)
Opi venäjää : oleellisia sanoja ja sanontoja aloittelijoille (Plan 1, 2002)

Kirjoja, joissa mukana cd-levy:
Jegorenkov, Marja: Mozno!. 1 : venäjän alkeiskurssi (Otava, 2004)
Kapusta master. 1: venäjän peruskurssi (YLE, 1997),
Kuzmenok, Dimitri: Sanat haltuun!: venäjä (Etelä-Savon tuotekehityskeskus, 2001)
Nikiforow, Maria: Saljut! 1 : venäjän alkeiskurssi (Otava, 1997)
alkeiskurssi, jonka opetuskielenä on venäjä:
Tsernysov, Stanislav: Pojehali! : russki jazyk dlja vzroslyh : natsalnyi kurs (Liden & Denz, 2002)

Kirjoja, joissa mukana kasetti:
Furlong, Svetlana: Puhu venäjää : käytännön venäjän alkeiskurssi (Gummerus, 1999)
Hämäläinen, Eija: Privjet, Sasa! = Terve, Sasa! : venäjää aikuisille (Finn Lectura, 1999)
Kapusta master 1 (YLE, 1997)
Kuzmenok, Dimitri: Sanat haltuun! : venäjä (Etelä-Savon tuotekehityskeskus, 2001)
Nikiforow, Maria: Saljut!. 1= Saljut! : venäjän alkeiskurssi (Otava, 1997)
Pozaluista 1-4 (YLE)