Tarvitsen tietoa Etelä-Karjalan alueella perinneruoasta särä (Lemin särä, Ruokolahden särä).

Kysytty

Tarvitsen tietoa Etelä-Karjalan alueella perinneruoasta särä (Lemin särä, Ruokolahden särä).

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lappeenrannan maakuntakirjaston kotiseutukokoelmaan on kerätty lehtileikkeitä Lemin ruokataloudesta eli lähinnä juuri särästä. Kirjaston aineistorekisteristä löytyy lisää artikkeliviitteitä.

Kirjallisuudessa löytyy Lemi-aiheisista kirjoista jotain taustatietoja, esim. ruokatalouteen ja lampaidenhoitoon liittyen.