Tarvitsen novellilistan ( esim. 10-20 kirjaa), jota voin suositella 6-luokkalaisille!

Kysytty

Hei!

Tarvitsen novellilistan ( esim. 10-20 kirjaa), jota voin suositella 6-luokkalaisille!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä joitakin nuorten kertomus- ja novellikokoelmia. Voit varmaan vielä itse katsoa, ovatko nämä kaikki sopivia 6-luokkalaisille.

Cantervillen kummitus
Davidson, Margaret: Viisi unohtumatonta koiraa
Davidson, Margaret: Viisi unohtumatonta delfiiniä
Eläimet ja minä
Heyne, Isolde: Tsaske pilvenpoika ja muita kertomuksia
Kallioniemi, Tuula: Aleksanteri Suuri ja muita koirajuttuja
Kallioniemi, Tuula: Järvihirviö
Sisättö, Vesa: Kummitusten luokka
Toivola, Ritva: Kummitusjuna
Toivola, Ritva: Panssarimyyrä ja muita kertomuksia
Toivola, Ritva: Vampyyrimuoti : fantasiakertomuksia
Vuorio, Maria: Olen nähnyt sellaisen
Vuorio, Maria: Siitä ei kukaan tiedä

Lisää kirjoja löytyy Lastusta. Tarkennetun haun aihehaulla "novellit" (rajauksena: suomenkieliset teokset, kirja-aineisto, lasten- ja nuortenosastot) tulee esille aikuisnuorten novellikokoelmia, joista jotkut käyvät varmasti myös 6-luokkalaisille.