Tarvitsen mahdollisemman laajasti ja paljon tieto yhdistyksen toiminnasta. Itse on löytänyt mitään vaikka kyselyn teinkin helmettiin.Kiitos vastauksesta.

Kysytty

Tarvitsen mahdollisemman laajasti ja paljon tieto yhdistyksen toiminnasta. Itse on löytänyt mitään vaikka kyselyn teinkin helmettiin.Kiitos vastauksesta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun HelMet-tietokannasta http://www.helmet.fi ei löydy paljonkaan viitteitä, jos käyttää hakusanana esim. sanahaussa termiä "yhdistystoiminta". Teosten sisällönkuvailussa käytetään nimittäin sen sijasta asiasanaa "järjestötoiminta".

HelMetin sanahaussa voisi kokeilla hakua: s:järjestötoiminta ja rajata haku koskemaan suomenkielistä kirjallisuutta. Tosin lopputulos on nytkin aika laaja, vaikka haku kohdistuu vain asiasanoihin. Kenties hakuun voisi lisätä vielä toisenkin, täsmentävän hakusanan.

Haun tulosten joukossa ovat mm. seuraavat kirjat:

Kansalaistoiminnan järjestöhakemisto. [2004] / [toimitus ja järjestöyhteydet: Asmo Koste, Arja Pursiainen]. Helsinki : Suomen nuorisoyhteistyö Allianssi, [2004].

Paikkansa pitävät : sosiaali- ja terveysjärjestöt paikallisina toimijoina / Marja Vuorinen ... [et al.]. Helsinki : Sosiaali- ja terveysturvan keskusliitto, 2004.

Helander, Voitto: Paikallisyhdistykset kunta-areenalla : voimavarat, edunvalvonta, palvelutuotanto ja yhteisöllisyyden ylläpito. Helsinki : Suomen kuntaliitto : Åbo Akademi, 2004.

Harju, Aaro: Yhteisellä asialla : kansalaistoiminta ja sen haasteet. [Helsinki] : Kansanvalistusseura, 2003 (Vantaa : Dark).

Mitä yhdistykset välittävät : tutkimuskohteena kolmas sektori / Sakari Hänninen, Anita Kangas, Martti Siisiäinen (toim.). Jyväskylä : Atena, 2003.