Tarvitseeko viivästyskorkoja ym viivästysmaksuja ja kuluja maksaa jos lasku on erääntynyt siksi että kirje ei syystä tai toisesta ole löytänyt perille? Huomasin että oli tullut maksumuistutus viivästyskorolla mutta varsinaista laskua ei ole kuulunut. Miten voi todistaa ettei laskua ole saanut?
Vastaus
Kuluttajaneuvonnassa annetaan tietoa ja apua kuluttajille, https://www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta/.
Sieltä löytyy tietoa myös laskun katoamisesta, https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Maksut-laskut-perinta/laskun-tarki…. Jos kuluttaja väittää, että ei ole saanut laskua lainkaan tai oikeaan aikaan, yrityksen on esitettävä selvitys siitä, että lasku on todennäköisesti lähetetty ajoissa ja oikeaan osoitteeseen.
Ensimmäiseksi kuluttajaa neuvotaan ottamaan yhteyttä laskun lähettäjään ja kertomaan ongelmasta. On täysin mahdollista, että asia saadaan sovittua laskun lähettäjän kanssa.
Kuluttajaneuvonta ohjeistaa ottamaan yhteyttä, jos reklamaatio yritykselle, jonka kanssa kaupat on tehnyt, ei tuo tulosta. Ohjeet reklamaatioon ja yhteydenottoon sekä puhelinnumero löytyvät Kuluttajaneuvonnan sivulta, https://www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta/.
Kommentoi vastausta