Tahtoisin tietää nimien Mimosa ja Milo merkitykset?

Kysytty

Tahtoisin tietää nimien Mimosa ja Milo merkitykset?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mimosa on luontoaiheinen nimi, joka on peräisin mimoosa-kasveilta. Mimoosat ovat yli 400 lajia käsittävä tuntopuukasvien heimo. Kukkasymboliikassa mimoosa on valon ja pelastusvarmuuden mutta myös herkkätunteisuuden ja häveliäisyyden vertauskuva.

Milo on keskieurooppalainen lyhentymä Miroslavin rinnakkaismuodosta Miloslav. Miroslav on slaavilainen hallitsijanimi, jonka merkitys on "rauhan miehenä maineikas".

Lähde: Pentti Lempiäinen, Suuri etunimikirja (WSOY 2001)