Otsikko
Tahdon opetella langattoman verkon käyttöä kirjastossa omalla koneellani. Pitääkö kirjaston langattomaan verkkoon kirjautua kirjastokortin numerosarjalla ja…

Kysytty

Tahdon opetella langattoman verkon käyttöä kirjastossa omalla koneellani. Pitääkö kirjaston langattomaan verkkoon kirjautua kirjastokortin numerosarjalla ja pin-koodilla joka ainoa kerta, kun verkkoyhteyden ottaa käyttöön? Stadinetissä tuli kirjautumislaatikkoa ekalla kerralla ja sen jälkeen sitä ei ole tullut. Pääsen kyllä verkkoon. Olenko tehnyt jotain väärin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Et ole varmaankaan tehnyt väärin. Luultavasti selaimessasi on sellainen asetus, että salasanat tallennetaan automaattisesti. Kun salasana on tallennettu selaimen muistiin, sitä ei tarvitse enää näppäillä kirjautumissivulla. Salasanojen tallentaminen on käytön kannalta näppärää, mutta siihen liittyy riski, sillä jos kannettava joutuu vääriin käsiin, pääsee konetta väärin käyttävä henkilö suoraan sivustoille, joiden salasanat on tallennettu muistiin.