Suomalaisen musiikin tiedotuskeskus kertoi teillä olevan ruotsalaisen kansansävelmän Visa från Utanmyra pianonuotit sointumerkkeineen. Yhden ver-sion siitä…

Kysytty

Hei! Suomalaisen musiikin tiedotuskeskus kertoi teillä olevan ruotsalaisen kansansävelmän Visa från Utanmyra pianonuotit sointumerkkeineen. Yhden ver-sion siitä soitti 6o-luvun alussa pianisti Jan Johansson, toisen lauloi Monica Zetterlund. Laulun alkuperäistekstin on tehnyt Olof von Dalin, Zetterlundin laulaman uusiotekstin Björn Lindroth. Toivoisin saavani a) nuotit ja b) sanoitukset sekä suomeksi että ruotsiksi. Kiittäen

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysyjän viestissä ei täsmennetä, minkä kirjaston kokoelmissa tiedotuskeskus on kertonut laulun Visa från Utanmyra löytyvän, mutta Porin pääkirjaston musiikkiosastolta löytyy nuottikokoelma Vispop 1, joka sisältää tämän laulun sanat ja ainakin melodianuotin.

Pianosovitus löytyy HelMet-kirjaston kokoelmasta nuotista Pianoklassiker (suora linkki http://luettelo.helmet.fi/record=b2007579~S9*fin). Tämän saa kaukolainaksi Porin pääkirjaston kautta.

Suomenkielistä versiota tästä laulusta ei ainakaan Viola-tietokannan mukaan ole olemassa. Tai jos on, sitä ei löydy tietokantojen perusteella, kun emme tiedä käännöksen nimeä (voi olla jossain suomenkielisellä nimellä ilman viittausta alkukieliseen nimeen).

Heikki Poroila
HelMet-musiikkivarasto

0 ääntä

Kommentit