Suojeluskunnan toiminnan historiaa Sippijärvellä

Kysytty

Suojeluskunnan toiminnan historiaa Sippijärvellä

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lapin suojeluskuntahistoriakirjassa: Maa ponteva Pohjolan äärillä on (Mikko Uola, Lapin sotilasläänin perinneyhdistys 2005) on kuva Sieppijärven talosta s. 287
ja ainakin yksi toinen kuva s. 84 suojeluskuntalaisnaisista sisäpuuhissaan ehkäpä tässä samaisessa talossa.

Aki Ollikaisen kirjassa Routalattiat, Sieppijärven kylän vaiheita läpi vuosisatojen (Heikki Peura Oy 2005, 525 s.) on myös kuva Malan tuvasta ja muuta suojeluskunta(kin) historiaa Sieppijärveltä.

Paikallishistoriaa voi lukea myös esim omakustannekirjoista:
Helena Liikamaa. Satan sukukirja (1986) mikä on paitsi sukukirja myös historiamuistelus
Taimi Korteniemi. Mie, Taimi Wilhelmiina Korteniemi (2002, toimittaneet Oivi ja Juhani Korteniemi) missä on kyllä eniten Pellon ajoista. Taimi Korteniemi on syntynyt 1908.

Kirjastojen ylläpitämä Tiedonhaunportti antoi tällaisia osoitteita tähän kysymykseen Google-hakukoneen kautta:
http://tiedonhaunportti.kirjastot.fi/fi-FI/SearchResults.aspx?word=Suoj…

Tämä ihan vinkkinä kirjastojen ylläpitämille tiedonhaun linkkisivustoille.