Silmissä vilahti sateenkaari-jotakin, kun olin kiireessä etsimässä jotakin? Jäi epäselväksi, onko kyse sateenkaarikirjastosta, vai miten? Olen etsinyt, mutta…

Kysytty

Silmissä vilahti sateenkaari-jotakin, kun olin kiireessä etsimässä jotakin? Jäi epäselväksi, onko kyse sateenkaarikirjastosta, vai miten?

Olen etsinyt, mutta ei osu silmiini.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ilmeisesti silmissäsi vilahti Kallion kirjaston Sateenkaarihyllyä esittelevä juttu, joka on otsikoitu Sateenkaarikirjasto. Kyseessä on siis Kallion kirjastossa sijaitseva hylly, johon on koottu sukupuolivähemmistöihin liittyvää kauno- ja tietokirjallisuutta, sarjakuvia ja elokuvia. Hyllyn aineisto on erikoiskokoelma, jonka kappaleita ei voi varata tai uusia. Sateenkaarihyllyn teokset löydät HelMet-aineistohaulla hakusanalla "sateenkaarihylly". Hakutuloksesta näet, missä muissa kirjastoissa kyseisiä teoksia on ja voit tehdä niistä varauksia.

Alla olevasta linkistä voit lukea lisää Kallion kirjaston Sateenkaarihyllystä.

http://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Kallion_kirjasto/Kalli…