Siis eikö varattuja kirjoja tms. voi uusia? Jos mä oon varannu kirjan ja hakenu sen kirjastosta, niin enkö saa uusia sitä, jos muita varauksia ei ole?

Kysytty

Siis eikö varattuja kirjoja tms. voi uusia? Jos mä oon varannu kirjan ja hakenu sen kirjastosta, niin enkö saa uusia sitä, jos muita varauksia ei ole?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jos olet ensin varannut ja sitten lainannut kirjan, voit uusia lainasi, jos muita varaajia ei ole. Se, ettei varattua aineistoa voi uusia, tarkoittaa sitä, että jos sinun jälkeesi joku muu on tehnyt kirjaan (tai muuhun aineistoon) varauksen, et voi uusia lainaasi.