Shakin peluu kiinnostaa. Olen yrittänyt opetella jo pitkään mutta eipä ole onnistunut. Löytyykö jotain opasta mikä olisi todella yksinkertainen ja helppo?

Kysytty

Shakin peluu kiinnostaa. Olen yrittänyt opetella jo pitkään mutta eipä ole onnistunut. Löytyykö jotain opasta mikä olisi todella yksinkertainen ja helppo?

Vastaus

Vastattu

Helmet-kirjastoista löytyy monia shakkioppaita. Esimerkiksi nämä:

Mika Karttunen: Shakki, matti! : joka kodin shakkiopas (2022)

Claire Summerscale: Shakki (2007)

Daniel King: Shakki: siirrot, pelit, mestarit (2001)

Thomas ja Aulikki Ristoja: Shakki: perusteet, strategia, taktiikka (1995)

James Eade: Shakinpelaajan käsikirja: alkuasemasta mattiin (2006).

Voit varata omaan lähikirjastoosi itsellesi jonkun näistä tai selata lisää vaihtoehtoja helmet.fi:n aineistohaussa esimerkiksi hakusanalla "shakki". Lisäksi joissakin kirjastoissa saattaa olla shakkikerhoja, joissa voi opetella pelaamaan shakkia. Tällä hetkellä esimerkiksi Helsingin Oodi-kirjastossa näyttää kokoontuvan shakkikerho maanantaisin.

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Youtubesta löytyy myös paljon videoita aiheesta (jos englanti sujuu).