Onko shakissa sallittua ottaa oma nappulansa pois laudalta? Esim. jos on tornin saanut vastustajan aloitusriville ja siitä suoraan omaan aloitusriviin päin on…

Kysytty
24.2.2021

Onko shakissa sallittua ottaa oma nappulansa pois laudalta? Esim. jos on tornin saanut vastustajan aloitusriville ja siitä suoraan omaan aloitusriviin päin on oma sotilas, saako ottaa torninsa pois siirtääkseen sitten sotilaan viimeiselle riville, jolloin sen voi korottaa kuningattareksi?

Vastaus

Vastattu
25.2.2021

Tätä asiaa kannattaa kysyä suoraan asiantuntijoilta. Kokeile shakkifoorumia https://foorumi.shakkiliitto.fi/
Jyväskylässä on myös shakkiyhdistys: https://jyvas-shakki.weebly.com/

0 ääntä
Oliko vastauksesta sinulle hyötyä?
Asiasanat
 
Haluatko jättää uuden kysymyksen? Lähetä kysymyksesi.

Kommentoi vastausta

Ei muotoiluja

  • Sallitut HTML-tagit: <i> <b> <s>
  • Rivit ja kappaleet päätetään automaattisesti.
  • Verkko- ja sähköpostiosoitteet muutetaan automaattisesti linkeiksi.