Etsin jotain todella hyvää piirustusopasta n. 13-15 vuotiaalle.

Kysytty

Etsin jotain todella hyvää piirustusopasta n. 13-15 vuotiaalle.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastojen kokoelmissa on runsaasti erilaisia piirustusoppaita. Esimerkiksi mangan ja sarjakuvien piirustusoppaita on aivan alkeista lähtien. Lisäksi oman kiinnostuksen mukaan voi valita oppaita, joiden avulla voi opetella mm. anatomian, asetelmien tai maiseman piirtämistä.

Laitan tähän listan muutamista HelMet-kirjastoista löytyvistä oppaista, jotka sopivat milestäni myös nuorelle aloittelijalle. Lisää teoksia voit etsiä HelMet-hausta, www.helmet.fi (hakulause: piirustus oppaat) tai suoraan kirjaston hyllystä (kysyä neuvoa henkilökunnalta).

Coope, Katy,Manga : hahmojen suunnitteluopas, Sangatsu Manga, 2006.
Cowan, Finley, Piirrä ja maalaa fantasiahahmot, Readme.fi, cop. 2009.
Gray, Peter, Näin opit piirtämään, Gummerus, 2011.
Piirtäjän suuri käsikirja, Mäkelä, 2012.

1 ääntä

Kommentit

Bishop: Sarjakuvapiirtäjän opas myös hyvä. Onni Ojan kirja erittäin hyvä.