Etsiskelen lyhytelokuvan pohjaksi novellia, jonka pitäisi täyttää mahdollisimman monta seuraavista ehdoista: - Tapahtuu Suomessa - Henkilöt n. 25-35 -vuotiaita…

Kysytty

Etsiskelen lyhytelokuvan pohjaksi novellia, jonka pitäisi täyttää mahdollisimman monta seuraavista ehdoista:

- Tapahtuu Suomessa
- Henkilöt n. 25-35 -vuotiaita suomalaisia
- Tapahtumapaikka maaseudulla/metsässä/mökillä/saaressa/meren rannalla
- Ennemmin realistinen kuin absurdi

Olisin oikein kiinnostus kuulemaan ideoita. Lähikirjastoa läpi selaamalla ei vielä tärpännyt. Suurkiitos vastauksesta jo etukäteen, jos teille vain sattuisi tulemaan jotain mieleen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aivoriihessämme ehdotettiin tutustumista seuraavien kirjailijoiden tuotantoon:

- Maritta Lintula
- Juha Itkonen: Huolimattomia unelmia
- Petri Tamminen
- Sari Malkamäki
- Rosa Liksom
- Anna Maria Mäki
- Laura Honkasalo: Lumen peittämä kahvila
- Ilkka Koivisto: Ovela lintubongari ja muita tarinoita
- Veikko Huovinen (Talvituristi)
- Mooses Mentula: Musta timantti
- Ilkka Ilmola: Moskun mailla (erätarinoita)
- Ralf Henriksson (hankinnassa, e-kirjana löytyy, samoin erähenkistä)

Lisätietoa kirjoista ja tekijöistä voi etsiä nettisivuilta Kirjasampo.fi ja Novelli.fi.

Jos näiden kirjailijoiden kirjoja ei lähikirjastostasi löydy, voit varata ne Helmet.fi -palvelussa. Espoossa varaukset ovat maksuttomia.

Kustantamojen kautta saat yhteyden kirjailijoihin tai heidän oikeuksiensa omistajiin saadaksesi luvan tekstin käyttämiseen filmisi käsikirjoituksen pohjana.