Otsikko
Löytyykö kirjastosta kymmensormijärjestelmään liittyvää lainattavaa itseopiskelumateriaalia?

Kysytty

Löytyykö kirjastosta kymmensormijärjestelmään liittyvää lainattavaa itseopiskelumateriaalia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ainakin Hillevi Kärkkäisen ja Hilkka Schroderuksen kirjoittamaa Tehoa tekstinkäsittelyyn -teosta on saatavana. Esimerkiksi sen uusin painos vuodelta 2004 sisältää myös ohjeet Word 2000 -tekstinkäsittelyohjelman käyttöön, mutta tekijät korostavat, että harjoitukset voidaan tehdä myös muilla tekstinkäsittelyohjelmilla tai kirjoituskoneella.

CD-ROM-muotoisena on saatavana Typing master: kymmensormijärjestelmän tehokurssi. Se sisältää harjoituksia ja pelejä kymmensormijärjestelmän opetteluun. Tutustu kyseisen rompun järjestelmävaatimuksiin ennen kuin lainaat, että voit olla varma sen toimivuudesta omassa tietokoneessasi.

Voit tarkastella näiden teosten kuvailutietoja ja saatavuutta HelMet-järjestelmässä, http://www.helmet.fi/
Mikäli haluamaasi teosta ei ole lähikirjastossasi, voit tehdä siihen varauksen, jolloin se toimitetaan haluamaasi kirjastoon. Voit tehdä varauksen netissä itse, jos kortissasi on nelinumeroinen PIN-koodi. Ellei sinulla ole PIN-koodia, ota seuraavalla kirjastokäynnilläsi mukaan kirjastokortin lisäksi kuvallinen henkilötodistus (alle 18-vuotiaalta käy myös kuvaton KELA-kortti), niin saat koodin. Tiskillä asioidessasi voit myös pyytää henkilökuntaa tekemään varauksen haluamaasi aineistoon.